Středa
1.
květen

Nová pravidla pro inzerování na ochranné známky v Skliku

Kategorie: SEM, SEO, analytika, Komentáře: povoleny - 0
Nová pravidla pro inzerování na ochranné známky v Skliku

Nastává nová éra! Seznam dnešním dnem (tj. 1. května. 2013) uvolňuje pravidla pro inzerci v Skliku, kde doposud nebylo možné inzerovat na ochranné známky konkurentů. Klíčová slova konkurence mohou být velmi zajímavým zdrojem návštěvnosti a mohou inzerentovi přivádět slušné množství kvalitních uživatelů.

O co jde - srovnání pravidel AdWords a Sklik

Tuto změnu pravidel ohlásil Seznam na svém blogu již před nějakým časem v článku o užívání ochranných známek.  Jedná se o krok, který pravidla inzerce Skliku přiblížil těm v systému AdWords, kde Google takovou úpravu provedl již před několika lety. V současnosti můžeme tím pádem inzerovat na ochranné známky konkurence v Skliku i AdWords. Stále však platí, že není možné zmiňovat chráněné výrazy v textu reklam, a to u obou systémů. Dá se tedy říci, že máme momentálně stejná pravidla pro AdWords i Sklik.


Pokud však budete chtít zajistit, aby vaše chráněná značka nebyla použita v reklamách vašich konkurentů, tak můžete jako majitel ochranné známky provést její registraci na Seznamu. Přičemž zde máte možnost uvést i účty vašich obchodních partnerů, kteří budou moci značku používat i nadále.

A teď malý vtip od Seznamu.

Na Sklikovém blogu se píše, že „Smyslem je zajistit, aby uživatel na Seznamu nalezl to, co hledá“. No to možná platí pro název produktu (jako třeba pánev), ale méně pro brandové výrazy. A nedovedu si ani představit, že by byl (například) Čedok nadšený, že se na jeho brand zobrazují reklamy konkurence. Ovšem mnoha lidem, kteří se zabývají tvorbou a optimalizací kampaní v Skliku, to otevírá nové možnosti.

HODNOCENÍ: