Neděle
26.
květen

Pár postřehů z Mnichovské SMX

Kategorie: SEM, SEO, analytika, Komentáře: povoleny - 1
Pár postřehů z Mnichovské SMX

Nedávno jsem navštívil „TU“ akci v oblasti online marketingu. Mnichovskou SMX! A co jsem zjistil? Rychle přestřihněte kabely, zahoďte mobily a zrušte všechny online účty a bankovní konta. Velký bratr je všude! Pokud však pro Velkého bratra pracujete, tak se můžete radovat, protože se s uživatelskými daty dá opravdu kouzlit!

Než se dostanu k obsahu, který objasní poplach v předešlém odstavci, tak nejprve pár obecností. SMX (neboli Search Marketing Expo) je mezinárodní konference zaměřená na témata okolo SEO, SEA a webové analytiky, která se koná na několika místech na světě. Já měl to potěšení navštívit 9. a 10. dubna tu v Mnichově, což bylo velmi inspirativní a zajímavé. Obsahem mnichovské SMX bylo 5 současně běžících Tracků s více jak 50 přednáškami. Celá akce se konala v konferenčních prostorách hotelu Hilton a krom spousty suvenýrů tam byl i super raut. Určitě důležitá jsou i jména přednášejících jako Saša Ebach, Brad Geddes, Danny Sullivan, Wil Reynolds, Julius van de Laar, Eric Kubitz, Karl Kratz a další. Ale přejděme k obsahu.

Mnichov - Viktualienmarkt a kostel sv. DuchaMnichov - Marienplatz a nová radniceMnichov - Pokladnice (Schatzkammer) a divadlo / opera (Bayerische Staatsoper)

Obamova kampaň a tuny dat

Krom klasických přednášek typu „jak na to“ a „co je nového“ mi přišla zajímavá také Keynote na téma BIG Data and Microtargeting, kde Julius van de Laar popisoval, jakým způsobem sbírali data pro volební kampaň Baracka Obami a jak s nimi pracovali. Velmi precizně se zaměřili především na nerozhodnuté voliče. Ze všech zdrojů dat jako voličské průkazy, facebookové profily, kreditní karty atd. vytvořili segment nerozhodnutých (potencionálních) voličů, které pak dobrovolní pomocníci oslovovali přímo doma. Hezká perlička je, že tito pomocníci měli ve svých mobilech aplikaci, která jim vyhledala na mapách nejbližší osoby i s krátkým popisem, aby vždy věděli kam jít a co říkat. A nehezká perlička je, že používali i pár krajních metod. Představte si, že lajknutím volební stránky na Facebooku uživatelé „nevědomky“ potvrdili i možnost zveřejnění postu dané stránky jménem osoby, která jí lajkla. Znamenalo by to, že za vás někdo něco napíše na vaši zeď. To už člověka trochu poleká.

SMX - konference a stánkySMX - Google Zoo (pozor na pandu a tučnáka)SMX - internet nás nenávidí! (Wil Reynolds)

Nic a nikde neskryjete!

Ještě zajímavější byla přednáška Data Driven Content Marketing od Karla Kratze. Ten předvedl jak vytvářet dokonale segmentované uživatelské skupiny ze všech možných zdrojů dat a těmto pak předkládat specifický obsah. Jinak řečeno uděláte si o uživateli obrázek na základě dat, která o sobě poskytuje a také pomocí jeho (i aktuálního) chování. Například máme určitého uživatele, kterého přivedeme na naše stránky, kde si prohlíží obsah. Když se do nějakého textu na delší dobu začte, tak upravíme ostatní text, obrázky, reklamy atd. (v reálném čase) podle toho co právě čte. Pokud si např. bude pročítat různé druhy pojistek a zastaví se na životním pojištění, tak mu předložíme emotivní obrázek, výhodnou nabídku pro jeho věkovou skupinu a profesi (což víme z Facebooku) a budeme ho třeba i chvíli „otravovat“ reklamou, protože víme, že často platí velké položky svou kreditní kartou. A můžeme ho dokonce sledovat i na různých zařízeních, či mu případně obnovíme jeho Cookie soubory, které si smazal. Není problém!

Tak co myslíte, není to celé už trochu na hraně? Každopádně může být běžný uživatel v klidu, protože tohle je opravdu vrchol dovedností a technologie, ke kterému se 98% Online Marketingu nedostane.

HODNOCENÍ:

Gravatar | DenTic
DenTic
4. Květen 11:55
1
Marquette University is a Catholic, Jesuit university located in Milwaukee, Wisconsin, that offers more than 80 majors through its nationally and internationally http://bobijoel.ml/page/dental-hygienist-hours/