Nové rozšířené kampaně některými funkcemi budí radost a jinými přinejmenším rozčarování. Google však stále přidává další funkce. Jednou takovou jsou i dvě nenápadná políčka, která umožňují cíleně pracovat s rozšířenými sitelinky (Enhanced Sitelinks - česky nazývanými odkazy na podstránky). O co vlastně jde? Jsou to sitelinky, které systém vyhodnotil jako relevantní k některé z reklam v účtu a ony sitelinky rozšíří o texty těchto reklam. Tedy tak tomu bylo doposud.
To když minulý rok Google ohlásil, že uvolnil rozšířené sitelinky, tak jsem se je všemožně snažil dostat do brandových kampaní. Nebyla to legrace a chtělo to především štěstí. Teď to však jde snadněji. Stačí při vytváření nových sitelinků vyplnit volitelná políčka popisek a čekat zda se zadaří. Celá věc je ovšem trochu složitější a má jistá omezení:
Doporučuji zadávat 6 - 10 sitelinků a vzpomínám si, že i Google uváděl stejný počet. Proč tolik? Protože pokud budou sitelinky zobrazeny pouze jako klasické, tak máte šanci, že se jich zobrazí až 6 najednou. Většinou se sice zobrazují stále stejné, ale podle konkrétního vyhledávacího dotazu se mohou střídat s těmi, které jsou v danou chvíli relevantnější. Proto je také lepší jich zadávat více (ovšem pokud máme co říci a kam odkazovat).
Co jsem zatím byl schopen vysledovat, tak není moc pravděpodobné, mít rozšířené sitelinky u běžné kampaně. Pouze u brandové. Zde ovšem fungují skvěle. Většinou se při mých pokusech zobrazovaly již po několika minutách.
A k čemu to celé? No má to 2 velká plus. V případě, že se vám zobrazí rozšířené sitelinky u vaší reklamy, tak nemůže vaše konkurence provádět Brand Bidding. Další pádný argument je, že lze takto dobře upozornit na nějakou akci apod., a to nejen pomocí 25 znaků samotného sitelinku, ale hned s dalšími 70 znaky navíc.
HODNOCENÍ: